שקופית קודמת
שקופית הבאה

"להתפרץ" לדלת פתוחה!

האם אתם מודעים שמעל ל – 85% מהפריצות לבתים נעשות דרך הדלת?

האם אתם יודעים שאת המפתח שלכם ניתן לצלם, לשכפל, להעתיק וגם להיכנס אליכם הביתה מבלי שתדעו?

מנתוני המשטרה: כל 18-20 דקות מתבצעת פריצה לדירה!

האם אתם בין אלה שאומרים "לי זה לא יקרה" ולא עושים שום דבר כדי למנוע את הפריצה הבאה?!

בשנה האחרונה, לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל נפרצו 160,580 (כמעט מאה ושבעים אלף) דירות בממוצע של כ – 440 דירות ליום, 18 דירות נפרצו בשעה (נתונים מטורפים!).בתקופת החגים (אנחנו רגע לפני הפסח…) ובמהלך החופשות יש עליה ניכרת של פריצות- עובדה!!!

עיקר הפריצות לבתים בישראל הן פריצות "שקטות" כלומר, לא נדרשים כלים מרעישים כמו מסורים חשמליים, מקדחות או דיסקים כדי להיכנס אליכם הביתה.

הפריצה השקטה נעשית דרך הצילינדר עצמו בעזרת כלים שניתן לרכוש באתרי הקניות ברשת בצורה חופשית, ובמחיר זול למדי.

הדרך למנוע פריצה "שקטה" דרך הדלת, היא לבחור בצילינדר מתאים שיקשה על הפורץ להשתמש בכלים אלו.

אך, הפורצים כיום מתוחכמים מאוד והם מצליחים לשכפל את המפתח שברשותנו מבלי שנדע בשיטות שונות.

כדי למנוע אפשרות שיכפול יש לבחור בצילינדר שלא ניתן לשכפל את המפתח שלו !

הכי חשוב! איך למנוע מהפורץ להגיע למפתח:

מסתבר שהמון פריצות נעשות בעזרת המפתח!

היום כל טמבורייה משכפלת כמעט את כל המפתחות ללא פיקוח ובקרה וזה פתח לפריצות הרבות (שכפול פיראטי) .

הפורצים יודעים לשכפל את המפתח שלכם רק מלצלם אותו ולקרוא פשוט את הקוד המוטבע עליו.

הם אפילו לא צריכים לגעת במפתח כדי להעתיק אותו.

השיטות הנפוצות ביותר ל"הגיע" למפתח מבלי שנדע:

יושבים בבית הקפה והמפתחות מונחים על השולחן, אין שום בעיה לצלם בעזרת הנייד שלנו שזו מצלמה משוכללת ביותר את המפתח, חשיפה קצרה של המפתח לעבריין יכולה לגרום לקריאת הקוד של המפתח והדרך לפריצה קצרה מאוד.

מכניסים את הרכב למוסך ולא דואגים להוציא את המפתח אין שום בעיה ללכת ולשכפל בטמבוריה הקרובה את המפתח ולהיכנס לבית מתי שרוצים ואין שום סימן לפריצה (הרי נכנסו עם מפתח משוכפל).

מכניסים את האוטו לשטיפה ויושבים ממש ליד, אם לא הוצאנו את המפתח של הבית זה כמו שנתנו את המפתח ואמרנו שאנחנו לא בבית.

בסופרמרקט עזבנו את עגלת הקניות כדי לראות משהו, אפשר ע"י הטבעה בחומר כמו פלסטלינה, נייר דבק שקוף, מסטיק או כל חומר דומה אחר להעתיק את הקוד של המפתח ו…

דופקים על הדלת שני אנשים נחמדים "לכאורה" שמציגים את עצמם כטכנאים של גז, טלפון, טלוויזיה ובזמן שאחד מסתובב בדירה עם בעלת הבית השני בחופשיות מטביע את המפתח או מצלם ו… אופס חוזרים יום אחד והדירה מרוקנת.

מה קורה אם הפורץ הצליח בכל זאת להגיע למפתח? אל דאגה!

יש מפתחות שגם אם הפורצים הצליחו לצלם, לא יוכלו לשכפל או להטביע כדי לייצר מפתח חדש, היות והגלמים הדרושים לשכפול הינם גלמים מיוחדים ולא ניתן להשיגם אלא אצל המורשים בלבד, אין סחר בגלמים אלו !, יש בקרה על הגלמים ובדגמים מסוימים השכפול נעשה אך ורק במשרדי היבואן. 

כיצד נמנע מהגנב לפרוץ את הדלת בפריצה "שקטה":

מסתבר שרוב הפריצות הינן פריצות "שקטות" אשר נעשות באמצעות אקדח אלקטרוני מתוחכם, "הבאמפקי", אשר מקפיץ את הפינים הפנימיים בתוך הצילינדר במהירות, ממש כמו פעולת המפתח, והצילינדר פשוט נפתח!

כמן כן, חשוב לדעת שגם המנעול העליון "מנעול הכספת" ששותלים בתוך הדלת ומוציא מספר בריחים שנכנסים לתוך המשקוף, ניתן לפריצה שקטה.

הדרך למנוע אפשרות פריצה "שקטה" עם הבאמפקי או כל מכשיר מתוחכם דומה, יש להתקין צילינדר מתאים שיקשה ואף ימנע לחלוטין פריצה דרך הדלת.

כיצד תבחרו את הצילינדר שימנע את הפריצה הבאה:

ישנם צילינדרים שמיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת שלא ניתן לפרוץ ע"י דגדוג או "מכשיר הבאמפקי",  להבדיל רוב הצילינדרים בארץ מיוצרים בטכנולוגיה מיושנת ופשוטה, אשר נפרצים בקלות, אין הגנות ברמה כזאת שלא ניתן לפרוץ.

ישנם צילינדרים ששכפול המפתחות שלהם נעשה אך ורק ע"י כרטיס מיוחד וניתן לשכפל אותם רק במשרדי החברה היבואנית, זה אומר שלאף אחד אין גישה לגלמים. דרגת ביטחון גבוהה במיוחד.

מנגנון הפינים שנמצא בצילינדר הוא אחד המנגנונים העתיקים ביותר, בארץ מה שהיה טוב לפני כמה עשורים כיום זה עוזר לפורצים לפתוח את הצילינדרים בקלות, טכנולוגיה מאוד מיושנת. עקרון המנגנון הוא שהמפתח, לו יש שיניים בגבהים שונים, מזיז את הפינים בצורה מסוימת ובכך מאפשר את הפתיחה.

ישנם צילינדרים שגם במערכות הבסיסיות ביותר הושם דגש על ייחודיות למשל הפינים בגוף הצילינדר לא באורך שווה כמו בצילינדרים אחרים, דבר שמקשה מאוד על פריצה שקטה. במערכות הצילינדרים בדרגות הביטחון היותר גבוהות מבנה ייחודי של הצילינדרים והגנות גם על המפתחות יוצרים מערכת שלא ניתן להקפיץ פינים, או לנסות להכניס מדגדגים למיניהם (פריצה שקטה).

קצת על אווה

חברה אוסטרית בת כ-100 שנים, השלישית בגודלה באירופה, המפעל של אווה נמצא בווינה בירת אוסטריה ומתמחה בייצור מערכות נעילה מכאניות ואלקטרוניות.

הצילינדרים של אווה הם הצילינדרים הבטוחים בעולם נגד פריצה שקטה.

הצילינדרים של אווה ברמות הגנה עולות, ועמידים בפני שיטת הפריצה הנפוצה מאוד בארץ "שיטת הבאמפקי"- הקפצת הפינים ובפני כל פריצה שקטה אחרת.

חלק מהצילינדרים משוכפלים רק במשרדי היבואן בארץ וזה אומר שלא ניתן למצוא גלמים "מפוזרים" אצל כל מיני משכפלים למיניהם.

קיים צילינדר, MSC  – הקוד המגנטי המשוכפל רק במשרדי החברה בווינה, רמת בטיחות גבוהה במיוחד עם אפס סיכוי לשכפול פיראטי הנחשב לצילינדר הטוב בעולם! ואף רשום עליו פטנט.

(כמובן שאין צורך לנסוע למשרדי היבואן או לטוס לווינה    כדי לשכפל, לזאת דואגים הנציגים בארץ)

שימו לב !

בישראל אין פיקוח על השוק המאוד מאוד פרוץ של המנעולנים וגם בעלי עבר פלילי יכולים בעצם להיות מנעולנים.

אווה היא החברה היחידה בארץ שהקימה את "הנבחרת של אווה", זוהי קבוצת מנעולנים שנבחרו בקפידה ע"י החברה ועוברים סינון קפדני, נבחרת המנעולנים של אווה הם היחידים בארץ שנמצאים תחת פיקוח קפדני.

שימו לב!

מעבר לצילינדרים שימנעו את הכניסה לגורמים לא רצויים חשוב שתבדקו האם הבית ממוגן, האם שאר הפתחים בבית מוגנים.

על המיגון בכתבה הבאה.…

הכותב הוא מנעולן מקצועי.

חבר הנבחרת של אווה, מורשה בלעדי למכירה, שכפול ושירות

של מוצרי אווה באזור עפולה והעמקים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן